maandag 12 augustus 2024

Stempelschatten Bloghop- Let's go Tropical! - Watercolor World

 

stempelschatten bloghop


Welkom bij de Stempelschatten Bloghop van de maand Augustus,

Het thema van de hop is
Let's go Tropical

Tja...best weer een moeilijk thema...
Ik kreeg bij tropical gelijk het idee voor ijsjes maar
 die set was al gekozen door een andere stempelvriendin.
Dus wat dan?
Wat hoort er nog bij ?
Palmbomen?
Reizen?

En zo kwam ik op de stempelset Watercolor World 
en combineerde deze met de set Trucking Along

Stampin'Up!®, Diana van Otterlo©,

Ik gebruikte een leuke techniek voor deze kaart, 
en wel de Josephs Coat techniek
Daarbij lekkere felle, tropische kleurtjes 
en dan de auto waarmee je naar al die leuke tropische vakantie bestemmingen
 toe kunt rijden, met je surfplankje, strandbal én palmboom! in je achterbak. 
Krijg je er al zin in?

Ik vond het zó leuk om de achtergrondstempel watercolor world 
weer eens van de plank te kunnen halen en ik bedacht dat ik een leuke techniek
wilde gebruiken om de wereldkaart goed uit te lichten.

En tja...daar ging het even mis...mijn eerste idee 
met gebruik van refills en een paar baby-doekjes was niet naar mijn zin,
na 2 pogingen gaf ik dat op,
daarna probeerde ik of ik dan de babydoekjes nog kon gebruiken 
door de hele kaart er over te leggen, maar ook dat gaf niet het gewenste effect....
Voor poging 4 had ik de pastelkrijtjes en de versamark inkt van stal gehaald
maar helaas...nou...je snapt ik werd er niet blij en heb al die pogingen
in de prullenbak doen belanden 😲

Maar toen kwam ik ineens op het idee om Joseph's Coat-techniek te gebruiken
en zoals je ziet is dat wél gelukt! 
Pfff... dat was een hele opluchting!

Hoe doe je dat nou deze techniek?

Stap 1
Eerst neem je een stuk kaartkarton (ik nam wit 10 x 14 cm)  waarop je
met de blending brushes verschillende kleuren opzet.
Diana van Otterlo©
Ik gebruikte de kleuren melon Mambo, Granny Apple Green en Pumpkin Pie.
Lekkere felle, tropische kleuren en leuk verspreid over de kaart zoals je ziet.
LET OP! laat eerst dit heel goed drogen voor je naar stap 2 gaat!

Stap 2
Stempel je afbeelding met Versamark op dit gekleurd stuk kaartkarton
Bestrooi vervolgens met transparant embossingpoeder en verhit met de heattool.
Dan ziet je afbeelding er zo uit;
Diana van Otterlo©,

Stap 3
 En sorry...ik ben vergeten hier een foto van te maken...
maar je ziet het resultaat op de eindfoto.

Neem een heel donkere inktkleur, in mijn geval Blackberry Bliss
En ga nu de hele kaart inkleuren met je blending brush met deze donkere kleur.
Net zo lang tot je de vorige kleuren niet meer ziet langs je afbeelding.
Veeg aan het eind met een stukje keukenrol-papier de overtollige inkt
van de afbeelding en dan ziet het er dus zo uit als je kaart klaar is.

Stamin'Up!®, Diana van Otterlo©,

Je kunt ook het hele stempelkussen over de kaart wrijven
maar dan werd het mij toch nét iets te veel kliederen haha want...
je krijgt hier wel vieze vingers van 😂

Dankjewel dat je deze hele lap tot het eind hebt gelezen,
hopelijk vind je het een leuke techniek en ga je het ook eens uitproberen.

Hieronder volgt de carroussel met alle deelnemers
 en als je klikt op 1 van deze namen ga je precies naar het blogbericht 
van diegene toe en kun je kijken wat voor mooie stempelschat daar gebruikt is.
Ga zeker even overal kijken want er is zóveel moois te zien!

Veel Hopplezier!

Liefs,
Diana

















14 opmerkingen:

  1. Mooie kaart, en die techniek zag ik al vaak voorbijkomen, maar, shame on me, nog nooit geprobeerd. Ik vind het heel mooi voor deze wereldkaart! Grappig met het autootje met de palmbomen...
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en Nancy, je kunt nu eenmaal niet álle technieken doen hoor, maar hopelijk geeft het je inspiratie. Het autootje maakte het wel compleet hé met die palmboom haha

      Verwijderen
  2. Gaaf geworden zo! En een leuke uitleg van de techniek.Leuk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk met dat Blackberry Bliss ipv het vaak gebruikte zwart!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind zwart vaak te donker dus vandaar geprobeerd met een andere heel donkere kleur.

      Verwijderen
  4. Ook al zo'n leuke techniek ! En een verrassende stempelset bij het thema. Die koppeling had ik nooit gemaakt, maar het klopt helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, deze kwam ook wel out of the box hoor qua idee 🤭

      Verwijderen
  5. Een gaaf idee om Blackberry Bliss in de achtergrond te gebruiken, maakt het uiterlijk net even wat zachter dan zwart. Wat een struggle heb je eraan gehad. Maar gelukkig is er een supermooie kaart uit tevoorschijn gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, haha, ja deze kaart kwam me niet aanwaaien 🤣 maar was er zelf ook wel blij mee 😊

      Verwijderen
  6. Wat een gave kaart zeg! Leuke techniek!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaaf! Ik vond het ook een lastig thema, maar ik vind benadering erg leuk!! Heel goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een coole kaart is dit geworden! Uit uitdagingen komen soms de tofste dingen voort! Heel leuk om de Josephs Coat techniek met deze stempelset te gebruiken, en dat autootje maakt het helemaal af. De ultieme reissfeer!

    BeantwoordenVerwijderen