maandag 9 september 2024

Stempelschatten Bloghop - One Sheet Wonder - Queen Bee

 


Welkom bij de Stempelschatten Bloghop van de maand September.

Het thema deze maand is One Sheet Wonder.

Ik gebruikte de stempelschat Queen Bee, 
ik vind dit een schat omdat ik eigenlijk dacht dat deze mooie set retired was
 tót ik deze dus kortgeleden tegenkwam bij de sectie Online Only! 
Wat wás en bén ik blij dat deze set er dus nog gewoon is!
Dat wilde ik graag met iedereen delen en daarom heb ik dus voor deze set gekozen.

Dan naar het thema van vandaag...
Een One Sheet Wonder...
Wat is dat?

Dat is dat je met 1 gestempeld vel van A4 of 12"formaat, 
of een vel designpapier meerdere kaarten maakt.

Ik koos voor een eenvoudige one-sheet-wonder waarbij
ik van 1 vel a4 vier kaarten heb gemaakt.

Allereerst heb ik licht met potlood het vel a4 in vieren verdeeld

Daarna heb ik die potloodlijnen gebruikt als richtlijn om langs te stempelen


Eerst de bloemtakken gestempeld in de kleur summer splash,
wel eerst afgestempeld anders wass de kleur te donker voor wat ik in gedachten had.

Daarna heb ik in de vlakken met de getypte-tekst
gestempeld, ook weer afgestempeld.
Hiervoor gebruikte ik de kleur Lemon Lolly.


Als laatste de bloemetjes in de takjes gestempeld
met de kleur Fresh Freesia


Dan is het nog een kwestie van de potloodlijntjes weg gummen
en het A4 in vieren en daarna elk stukje op maat snijden van 10 x 14 cm.
 
Ik heb nog los de grote bij 4 keer gestempeld in de kleur Peach Pie 
en deze vervolgens met de hand uitgeknipt.

en tadaaaa!


Zoals je ziet heb ik elk stukje gestempelde A4 op een 
verschillende kleur kaartbasis geplakt
en zo heb ik 4 mooie kaarten,
bij 1 heb ik alvast een tekst er op gemaakt, 
de andere 3 laat ik nog even zonder tekst want dat
kan je immers later nog toevoegen als je weet 
naar wie je de kaart gaat sturen.

Ik zal de kaarten hier ook nog even afzonderlijk laten zien;





Dankjewel dat je hier bent wezen kijken 
en vergeet vooral niet bij mijn stempelvriendinnen te gaan kijken!
Je vind de linken hieronder.

Groetjes Diana.









7 opmerkingen:

  1. Jaa mooie set is het! En leuke kaarten heb je gemaakt 🌿

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel toffe achtergrond met de combinatie van blaadjes, bloemetjes en tekst en dan de grote bij erbij, mooie kaarten!
    Groetjes
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ander kleurtje wel niet doet, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een echte verloren stempelschat dus! Heel gave kaarten zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je eigen DSP stempelen vind ik altijd zo leuk! En het hoeft echt niet moeilijk te zijn! Leuke kaarten heb je gemaakt en ik vind de kleurencombinatie ook prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kaarten! Dat vind ik ook handig om nog niet overal een tekst op te doen!

    BeantwoordenVerwijderen